Za minerály Písecka - recenze knihy

Autor: Zbyněk Buřival
Publikováno: 23.11.2018 10:20
Naposledy upraveno: 23.11.2018 10:20

V nedávné době obohatila nabídku české literatury pro sběratele nová kniha Petra Šindeláře s názvem Za minerály Písecka. Jak již název napovídá, kniha se podrobně věnuje oblasti Písecka a neměla by chybět v knihovničce žádného sběratele.

Obsah knihy

Petr Šindelář se sbírání na Písecku věnuje již 40 let a je to samozřejmě poznat. Kniha obsahuje 444 fotografií celkem 70 různých minerálů a popisuje 50 lokalit. Kniha je určena spíše laické veřejnosti, nadšencům a mineralogům amatérům - autor se věnuje především samotným lokalitám, jejich stavu a možnostmi sběru. Každá lokalita je doprovázena fotografiemi vzorků, čtenář tak získá představu o velikosti i vzhledu možných nálezů. Bohatá fotodokumentace ilustruje i méně běžné či nenápadné minerály, které by jinak laik prakticky neměl šanci poznat či určit.

Autor se zbytečně nerozepisuje o geologii jednotlivých lokalit a věnuje se především vlastním zkušenostem na dané lokalitě a možnosti nálezů. Odborněji zaměření sběratelé si mohou k většině lokalit dohledat podrobnější informace v odborných publikacích a časopisech.

Kniha je přehledně členěna do oblastí podle zeměpisných směrů, nechybí ani rejstřík lokalit a minerálů. Za zdůraznění stojí především pečlivé a reálné zpracování vymezené oblasti s kvalitní obrazovou dokumentací. Kniha se tak stává cenným materiálem jak pro regionální sběratele, tak pro případné nadšence amatéry, kteří se nemusí prokousávat mnohdy obtížnou odbornou literaturou.

Provedení

Kniha je brožovaná, formát A5, obsahuje 139 stran na křídovém papíře. Přestože bych jako fotograf ocenil u některých fotografií lepší provedení, velmi dobře si uvědomuji obrovské množství práce a času, které musel autor do přípravy knihy a nafocení minerálů investovat. Celkové provedení i zpracování je kvalitní, kniha je dobře členěná a obsah je přehledně zpracovaný.

Kde knihu objednat?

První vydání má 550 výtisků, takže pokud máte o zakoupení knihy zájem, rozhodně příliš neváhejte! Knihu lze objednat přímo u autora na e-mailové adrese petr.dingo(šnek)seznam.cz, cena je orientačně 185 Kč + poštovné.